Årsmelding Lund venstre 2010

2010 var et sterkt Venstreår i Lund. Vi fikk gjennomslag for mange saker, og markerte oss sterkt i alle vesentlige debatter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Lund venstre har en rep i kommunestyret (Borgny Eik) og en rep i hvert av hovedutvalgene; i PNM sitter Kenneth Gjesdal, i HO sitter Gry Haukland og i OK sitter Borgny Eik. Borgny Eik er og leder av kommunens valgkomite.
Vi er i tillegg representert i en rekke råd og utvalg, f.eks Dalane Folkemuseum, Magma Geopark, Dalane Energis representantskap.
På fylkesplan er Karl Eik 2. vara til fylkestinget, og han har vært leder for fylkeslandbruksstyret, samt leder for styringsgruppa for Regionalplan for landbruk i Rogaland.

Lund Venstre

I løpet av 2010 har vi hatt usedvanlig mye pressedekning.
Budsjettprosessen i Lund var en av de sakene vi hadde oppe i mediene, og den fikk i år en gledelig endring — budsjettprosessen ble dette år avholdt i Lund for åpne dører. Dette er en sak vi i flere år har påpekt. Vi har vært misfornøyd med at formannskap og etatsjefer har dradd ut av eller bortgjemt for såkalte «arbeidsmøter» for forberedelser av budsjettet.

Vi er også glad for at vårt arbeid med å digitalisere kinoen (mer enn 10 år ) nå har blitt realisert, og det med stor suksess. Videre renovering av Lundetun er i god rute.

Vi har markert oss sterkt i vern av kulturminner, særlig Ravndalenhuset og aksen Nysted — Skulevold.

Barn og unges oppvekstvilkår står vårt hjerte nær. Vi vil ha nulltoleranse når det gjelder mobbing —
dette har vi markert sterkt da kommunens «mobbeplan» ble behandlet i år.

Når det gjelder bassengsaken har vi vært klare på at vi ønsker en fremtidsrettet løsning for Lund samfunnet, vi har derfor ønsket at alle muligheter skulle utredes og at gruppa burde utvides med flere brukerrepresentanter.

Selv om vi er et lite parti, kan vi nok som en konklusjon si at vi er et parti som ikke er redd for å si fra om det vi mener — og at vi står på for våre velgere.

Styret bestod av:
Kenneth Gjesdal – Leder