Terje Rønning – Venstres ordførerkandidat 2011

Terje Rønning vil ha tilbake demokratiet i lokalpolitikken. Her kan du lese mer om Venstres ordførerkanditat 2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Terje Rønning (f. 1957) bor på Fåberg, er gift og har tre barn (og en hund og to fisker). Venstres ordførerkandidat jobber som daglig leder på Jorekstad fritidsbad.

Som mangeårig sportslig leder i Lillehammer Faaberg Håndball er det ingen hemmelighet at Terje Rønning er over gjennomsnittet interessert i sport.

– Jeg vil få tilbake demokratiet i lokalpolitikken. Avgjørelsene skal tas i kommunestyret, sier ordførerkandidat Terje Rønning.

Terje har bred erfaring fra lokalpolitikken. I 1991 ble han valgt som varamedlem til kommunestyret og ble fast medlem fra 1999. Ved valget 2007 ønsket Terje å stå langt nede på lista, men med mange ekstrastemmer ble han igjen valgt som vara og har markert seg i mange kommunestyremøter og i planutvalget.

Tidligere har Terje også sittet fast i kultur- og næringskomiteen.

Terje Rønning

Foto: Ellen Espelund

Venstres ordførerkandidat i Lillehammer 2011 er selvsagt opptatt av alt som er til beste for Lillehammer og innbyggerne. En spesiell interesse har han likevel for å legge forholdene til rette for barn og unge, både i barnehage, skole og i fritid.

Næringsutvikling og samferdsel er også viktige fagområder for Terje. Å finne gode løsninger for ansatte og pleietrengende i omsorgssektoren, trekker han også fram.

Terje på TV2 Velgerguiden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**