Medvind for samtidskunst

Det skal brukes 1,5 millioner kroner på å gjøre Gulbygget til arena for samtidskunst. Nord-Trøndelag fylkeskommune, med fylkesråd Annikken Kjær Haraldsen(V), har gitt et tilskudd på 300 000 kroner til prosjektet. Gulbygget skal oppgraderes og det skal utvikles en ny drifts- og samarbeidsmodell for Levanger kunstforening og LevArt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Annikken Kjær Haraldsen

Foto: Fotograf Hattrem

Prosjektet ble startet i mai, og er et samarbeid mellom LevArt, Levanger kommune og Levanger kunstforening. Formålet er å etablere en bærekraftig undervisning og produksjon av profesjonell kunst i Levanger sentrum og å videreutvikle et samarbeid mellom Levanger kunstforening og det prosjektbaserte kunstfeltet med LevArt.

Tidligere har Norsk kulturråd bevilget 500 000 kroner til prosjektet. -Da jeg møtte direktør Anne Aasheim i Norsk kulturråd skrøt hun av prosjektet i Levanger. Jeg tror dette vil gi et løft for kunsten i regionen, sier Haraldsen. -Målet er blant annet å forbedre de fysiske forholdene for visning og produksjon av kunst. Håpet er også at dette vil gi ny giv i kulturkvartalet i Levanger sentrum, avslutter Annikken Kjær Haraldsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**