Kondolerer AUF og Norge

Vår dypeste medfølelse går til de som er rammet av tragedien på Utøya og i Oslo. I en slik situasjon er det viktig å opprettholde felles møtesteder hvor vi kan ta vare på hverandre. Hamar og Ottestad har mistet to av sine dyrebare gutter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Minnemarkering

Foto: Stange Venstre. Fra markeringen utenfor Hamar kino

Lørdag, 23. juli, var det markering for guttene og tragedien utenfor Hamar kino. Les om markeringen her

Rose- og fakkeltoget etter 22.7.2011

Foto: Stange Venstre. Fra rose- og fakkeltoget i Hamar

I dag, 25. juli, var det et folkehav som gikk i rose- og fakkeltog som gikk fra Hamar kino til Fougner Lunds plass. Dette var en del av en markering som foregikk over hele landet. Les om fakkeltoget her.

Hensikten med slike terrorhandlinger er å skape frykt og svekke vårt demokratiske samfunn. Mange kaster seg på hatkampanjer, som er med på å skape enda mer frykt. Dette er en tid for medfølelse, varme, samhold og fellesskap, ikke for spredning av hat og frykt. Nå må vi gi hverandre trøst og styrke, og stå sammen i sorgen og fortvilelsen. Vi viser de døde respekt ved å stå opp for menneskeverdet, demokratiet og rettsstaten vår. Ofrene skal ikke ha mistet livet forgjeves.

Valgkampen til Stange Venstre innstilles til 13. august.

Klikk her for å komme til forsiden

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**