Vår dypeste medfølelse

De som oppholdt seg på Utøya og i Regjeringskvartalet var mål for terroren sist fredag, men den rammer oss alle. Våre tanker og dypeste medfølelse går til de som er direkte rammet av ugjerningene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

I Trondheim har vi mistet fire av våre politikerkolleger. Vi sender våre varmeste tanker til alle som er berørt, og viser vår dypeste medfølelse og omtanke for alle som er rammet av ugjerningene.

Hjelpearbeidet i forhold til ungdom og pårørende som er direkte berørt blir gjennomført under meget god ledelse av Trondheims ordfører Rita Ottervik.

Etter at den sterkeste sorgen er pleiet, trøsten har fått mulighet til å lindre og ettertanken bearbeidet skal vi på nytt ta fatt på en ny dag. Sammen skal vi sikre og forsterke det mest dyrebare vi har felles; vårt demokrati og åpne samfunn bygget på frihet, rettferdighet, trygghet og toleranse.

Valgkampen får nå en oppstart den 15. august. Dette betyr at Venstre i Trondheim ikke vil gjennomføre noen form for valgkamparbeid før denne dato. Formannskapets møter i Trondheim vil gå etter plan så langt vi registrerer foreløpig. Sakene til første møte den 2. august vil legges på Trondheim kommunes hjemmesider denne uken. Politisk argumentering vil det selvfølgelig være åpent for på disse møtene, uten dette fungerer ikke demokratiet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**