Start på Venstres valgkamp i fylket

Flere steder i fylket var det sist lørdag et fellesarrangement kl.12 som en markering på årets valgkampstart. I noen kommuner hadde lokalpartiene blitt enige om å starte valgkampen. Både i Sandefjord, Larvik, Horten og på Nøtterøy var det valgkampstands denne lørdagen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Hallstein Bast på Larvik torg

I Larvik hadde de ulike gruppelederne hver sin appell hvor samarbeid var hovedtema. Venstres gruppeleder Hallstein Bast kom i sin appell også inn på satsningsområder som skole, omsorg, miljø og næring. Hallsteins appell kan du se og høre her.

Horten Venstre benyttet også valgkampåpningen til å sette fokus på at naturperlene Mellomøya, Østøya og Vealøs skal utvikles som rekreasjonsområder for allmenheten. I dag ligger disse områdene avstengt for

Venstres ordførerkandidat Eddy Robertsen ved porten til Vealøs

Foto: Gjengangeren

almennheten. Venstre ønsker at kommunen går i dialog med Forsvaret om mulighetene for i fremtiden å åpne disse områder, eventuelt deler av disse. Støtt Horten Venstres kamp for dette ved å skrive under oppropet på følgende side.

Venstres leder Trine Skei Grande deltok på valgkampåpning i Bergen og kom med følgende appell:
"- Etter de grusomme terrorhandlingene 22. juli er det avgjørende å slå ring om demokratiet. Vi skal ut og banke på så mange dører vi klarer, snakke med så mange velgere som mulig og engasjere så mange medlemmer vi bare kan. Vi håper de andre partiene blir med på å heve det offentlige ordskiftet og ta skikkelig tak i de lokale utfordringene i de ulike kommunene i Norge."

Venstre arrangerer for øvrig sin nasjonale valgkampåpning i Spikersuppa (Oslo) mandag 15. august klokken 16.30.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**