Politisk regnskap 2007-2011

Det er viktig å lese et partis ideologi og partiprogram, men det er også nyttig at du ser hva partiene gjør i praktisk politikk — før du bestemmer deg for hvem som skal få din stemme ved valget i 2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Legesenter i Vuku. Venstre stemte for en videreføring av legesenteret i Vuku.

NorFraKalk. Venstre gikk inn for at kommunen skulle sende klage på utslippstillatelsen gitt til NorFraKalk. Vi mente det ikke var rett med så store utslipp av bl.a CO2 og kvikksølv.

Tromsdalen. Enig i at det skal utvinnes kalk fra Tromsdalen, men det må gjøres på en naturvennlig måte.

Skoleanlegget på Verdalsøra. Venstre stemte for at en trinnvis utbygging av skoleanlegget på Verdalsøra var mest framtidsretta. Vi ønsket en helt ny barneskole, gymsal og utbedringer av ungdomsskolen og svømmehallen. På sikt ønsket vi ny ungdomsskole og flerbrukshall ved videregående skole. Vi foreslo en låneramme ca 100 mill under det flertallet vedtok.

Undergangen i sentrum. Venstre stemte for undergangen i sentrum. Da administrasjonen ville utvide prosjektet med flere millioner sa Venstre nei. Vi mente det ville bli en fin undergang innenfor en ramme på 22 mill.

Bru Haga — Ness. Venstre foreslo høyere prioritet i Nasjonal transportplan 2010 — 2019.

Barnevernet. Venstre har flere ganger fremmet forslag om styrking av barnevernet.

Helsestasjon for eldre. Venstre har foreslått etablering av Helsestasjon for eldre. Et framtidsretta, godt forebyggende tiltak som til nå er blitt nedstemt

Havfrua. Venstre har i januar, tre år på rad, etterlyst at noe måtte skje på friområdet og badeplassen. Utbedringene har startet og er skal være ferdig i 2012..

Åpen spørretime i kommunestyret. Vedtatt etter forslag fra Venstre. Alle innbyggere kan stille spørsmål om kommunale forhold, til ordføreren.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**