10 gode grunner til å stemme Venstre

Våler Venstre er et nytt alternativ for velgerne i Våler. Her er 10 gode grunner til å vurdere en stemme til Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kandidater til valg 2011, Venstre logo

Foto: Steinar Haugsvær

Det er mange gode grunner til å stemme Venstre i Våler, ta en kikk på partiprogrammet vårt, så finner du flere.

Men her er 10 veldig gode grunner:

1: Våler Venstre tenker nytt, og vil gi Våler ett gir ekstra!
Det er på tide med et friskt pust i Vålerpolitikken, og Venstre vil bidra til nettopp det. Partiprogrammet viser at Våler Venstre er mer konkret og nytenkende enn de andre partiene.

2: Venstre vil heve Vålerskolene!
Våler Venstre skiller seg igjen ut som det partiet som er konkret på hvordan skolene skal bli bedre. Vi ønsker en egen 4-årsplan for utvikling av Vålerskolene, og vil ha tydelig politisk styring og satsing på skolen!

3: Venstre er småbedriftenes parti!
Det kreves ny tenkning og mer offensiv satsing på småbedriftene og næringsutviklingen i Våler. Venstre ønsker en egen tiltakspakke for å få til dette, og mener kommunen må gjøre mer!

4: Vi står for ærlighet, åpenhet og raushet!
Det er ikke slik at befolkningstallet i Våler er stabilt, det har sunket med 1,4 % i perioden 2005-2010 (tall fra SSB). I tillegg er befolkningsutviklingen ikke lovende, da det blir stadig flere eldre. Dette er et av mange eksempler på at andre partier framstiller virkeligheten uriktig. Våler Venstre har programfestet ærlighet som en av tre viktige verdier.

5: Gode oppvekstvilkår gir bolyst!
Våler Venstre mener bolyst skapes gjennom gode oppvekstvilkår. Dette innebærer gode barnehager og gode skoler, men også et godt fritids- og kulturtilbud. Vi vil ha et kommunalt fritidstilbud for ungdommen og ta ungdomsrådet på alvor!

6: Vi tar samhandlingsreformen på alvor!
Mangelen på forståelse for samhandlingsreformen er tydelig i partiprogrammene. Venstre skiller seg igjen ut, og ser behovet for økt satsing på forebygging og folkehelse, når kommunen nå skal ta mer ansvar i helsesektoren.

7: Venstre setter folk først!
Vi arbeider for å redusere byråkratiet og gi enkeltmenneskene frihet til å ta egne valg. Liberalismen er din garanti for dette (Venstre er et sosialliberalistisk parti).

8: Et miljøparti med troverdighet!
Våler Venstre ønsker at kommunen skal ha en klima- og miljøplan hvor kommunen går foran. For eksempel har vi som eneste parti programfestet resirkulering av plastavfall fra husstandene. Dette er nødvendig for å bedre kildesorteringen og vil øke plastgjenvinningen.

9: Varm velferd når du trenger det!
Venstre vil gi mer til dem som trenger det mest! Venstre vil i tråd med dette for eksempel ta vare på det gode tilbudet på VOS, tilby vaktmestertjeneste til eldre som vil bo hjemme, og gi personer med inntekt under 3G mulighet til å søke fritak fra eiendomsskatt.

10: Venstre er alternativet du har lett etter!
Ønsker du en ny kurs for Våler, men ikke ønsker å gå for langt til venstre eller høyre blant partiene, har du kommet til rett parti. Venstre vil ta vare på de gode fellesskapsløsningene, men samtidig sette folk først og bidra til nødvendig utvikling og nytenkning. Dette får vi til fordi vi lytter til folks ønsker og ideer!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**