Offensivt Venstre presenterer spenstig program

Et framtidsretta og offensivt Sigdal mot 2020 er tittelen på det spennende programmet Venstre presenterer på nett i dag. -Det er tid for tverrpolitisk dugnad for å bedre kommunens økonomi og hindre ytterligere nedgang i folketallet, sier Venstres ordførerkandidat Runolv Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre er på offensiven og viser stor stor tro på Sigdal og Eggedal og kommunens kvaliteter i programmet for 2011-2015.

Runolv Stegane

Foto: Torbjørn Tandberg

– Vi vet det er mulig å sette Sigdal på kartet, få positivt omdømme og få flere til bosette seg fast i Sigdal. Dette er, sammen med å få orden på økonomien det viktigste for Venstre i perioden 2011-2015. Vi er overbevist om at Sigdal kan lykkes, men da må de folkevalgte jobbe bedre sammen og samtidig dra innbyggerne med i et viktig arbeid for Et framtidsretta og offensivt Sigdal, sier Venstres ordførerkandidat Runolv Stegane.

I progammet skisserer Venstre opplegget for et helt nytt prosjekt: Et framtidsretta og offensivt Sigdal.
– Vi tror det er mulig å få både regionale og statlige midler til å gjennomføre et prosjekt der Sigdal og Eggedals
mange kvaliteter kommer fram. Det må være helt sentralt i arbeidet å stimulere til vekst i næringslivet som i neste omgang vil gi kommunen større inntekter, sier Stegane.

Han har sjøl god erfaring med å lede mange sigdøler til suksess. Ved ungdomsmesterskapet i friidrett i 2008 (UM)
leda han 300 frivillge til kjempesuksess. Sigdal ble satt på kartet i “The best UM ever”. Og vi har en klar målsetteing om å gjenta dette ved NM JR. i 2012, sier Stegane som er overbevist om at erfaringene fra store idrettsarrangement kan overføres til en kommunal storsatsing mot 2020.
– Se på motorklubben (NMK Modum og Sigdal). Det er imponerende hva en kan få til når mange drar lasset sammen og i samme retning, sier Stegane.

Venstres program med satsing på Et framtidsretta og offensivt Sigdal

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**