– Kveldsruta kan reddes om politikerne i Sigdal vil

– Samtlige partier i Sigdal hevder i sine valgprogram at de vil kjempe for kveldsruta Åmot-Eggedal. Likevel er ruta lagt ned. Kveldsruta kan reddes, men da må politikerne våkne og innse at Sigdal kommune må betale mer enn 30 000 kroner for å få dette til, sier Venstres ordførerkandidat Runolv Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Stegane forteller at han vil ta opp saken gjennom en interpellasjon i kommunestyrets møte torsdag. Han har stor tro på at det er mulig å få tilbudet i gang igjen på nyåret, men da må det være større vilje i Sigdal kommune til å bevilge penger.
Stegane sitter som styreleder i Buskerud Kollektivtrafikk AS. Selskapet er selvsagt positiv til gode tiltak innen kollektivtrafikken.

Runolv Stegane

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

– Men Buskerud Kollektivtrafikk er helt avhengig av midler fra fylkeskommunen og Sigdal kommune for å kunne sette opp kveldsruta på nytt. Dette er en politisk sak som Sigdal kommune må kjempe aktivt for, og vi må vise at vi mener alvor ved å bevilge penger. Det nytter ikke å bare bevilge kr. 30 000.- når behovet er på vel 500.000 kroner, sier Stegane.

Han utfordrer nå spesielt Senterpartiet til å ta et ekstra tak. Sp har ordføreren i Sigdal og har lederen i samferdselsutvalget i fylkeskommunen. Partiet sitter i en nøkkelposisjon til å finne en god løsning.
– Når alle partier i Sigdal er positive, vil det være en falitterklæring om vi ikke følger opp med mer midler i et spleiselag med fylkeskommunen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**