Kveldsruta Åmot – Eggedal gjenoppstår, men ingen varig løsning

– Det er veldig gledelig at Hovedutvalget for samferdsel i Buskerud snudde og bevilga 350 000 kroner slik at kveldsruta kan forsette, sjøl om det blir med et redusert tilbud, sier Venstres ordførerkandidat Runolv Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kveldsruta Åmot-Eggedal kan gjenoppstå, foreløpig fram til neste sommer. Dette er klart etter at et enstemmig vedtak i Hovedutvalget for samferdsel i Buskerud i dag vedtok å gi et tilskudd på kr. 350.000.

Runolv Stegane

Foto: Torbjørn Tandberg

– Det var gledelig at H og Frp snudde i saken. Tidligere vedtak om å starte opp med bestillingsdrosje er nå uaktuelt. Her er det noen som har jobba aktivt og godt i kulissene helt inntil møtestart. Jeg antar Høyres Hellik Kolbjørnsrud har sagt et sannhetsord til sine partifeller i fylkespolitikken. Men det er selvsagt et skår i gleden at vedtaket bare gjelder fram til neste sommerferie, sier Stegane.

Han mener derfor det likevel er grunnlag for å diskutere hans interpellasjon til ordfører Kari Ask i kommunestyremøtet torsdag, sjøl om noe av grunnlaget er borte.

– Vi må få til en varig løsning, og da må kommunen være aktiv nå og ikke vente til sommeren. Dersom kommunen og partiene hadde stått mer på i vår overfor fylkespolitikerne, hadde det ikke blitt stopp i kveldsruta.
Vi må ikke la fylkeskommunens vedtak bli en sovepute. Da er vi like langt, sier Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**