En strålende skole

Nøkkeland skole er åpnet og det er bare å konstatere at den er en strålende skole på flere måter. Alt ligger til rette for et godt skolemiljø med flotte lokaler og idrettsanlegg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kraft, elektrisitet

Foto: Microsoft

Mer vil komme når svømmehallen står ferdig. Det vi må gjøre er å sørge for videre utvikling av innholdet i denne og andre skoler i Moss med flere og gode lærere.

Dessverre holdt ikke bystyrets flertall sitt løfte om å fjerne høyspenten før skolen åpnet. Derfor er deler av skolen og utearealene avstengt som følge av magnetfeltet fra høyspenten. Bystyret vedtok heldigvis Høyres forslag om å overvåke og måle feltet slik at vi kan gjøre nødvendige tiltak etter behov, så lenge høyspenten er der.

Venstre ba i bystyret ordføreren om å bekrefte at både gamle Kambo skole og nye Nøkkeland skole skulle overvåkes og få samme tiltak ved behov — i tråd med bystyrets vedtak. Ordføreren svarte; "Hva angår eventuelle tiltak på Kambo skole og Luenbakken barnehage innebærer ikke Bystyrets vedtak annen beredskap enn den som har vært praktisert tidligere."

For Ap, SV og Rødt er det tilsynelatende kun barna på nye Nøkkeland skole som skal passes på. Dette til tross for at vinterens målinger ligger 50 prosent over de fra i fjor vår. Det var nettopp disse målingene som fikk bystyret til å vedta overvåking og tiltak på Nøkkeland.

Sindre Westerlund Mork

Foto: Helge Eek

Venstre garanterer at dersom vi skal samarbeide med et flertall etter valget, må oppfølgingen gjelde begge skolene og Luenbakken barnehage. Venstre regner med å få gjennomslag for dette ved et ikke-sosialistisk flertall i Moss etter valget.

Sindre Westerlund Mork
1. kandidat i Moss