Valgresultatet for Venstre i Sør-Trøndelag

Venstre gjorde et godt valg i Sør-Trøndelag. Det har blitt lagt ned en stor innsats i lokallagene med listestilling, programarbeid og ikke minst valgkampen. Dette har resultert i Venstrerepresentasjon i to nye kommunestyrer, i Osen og Hitra kommune – Gratulerer til ildsjelene! Fire kommuner har doblet sin representasjon fra en til to Venstrerepresentanter, det er Bjugn, Ørland, Oppdal, Malvik. Flott jobba! Tre kommuner har ei stor gruppe i kommunestyret, det er Frøya, Trondheim og Orkdal. Osen og Tydal gjorde begge veldig gode valg på felleslister, og dette er inspirerende.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Når det gjelder ordførere, er det nå Venstreordfører i Osen, men det er ikke avklart enda om det blir Venstreordfører i Tydal.
Fylkeslaget er godt fornøyd med en framgang på 1,2 % , og to representanter i fylkestinget.
I de aller fleste kommunene har Venstre styrket seg, men vi må konstatere at Venstre falt ut av to kommunestyrer, det var i Åfjord og Meldal. Synd dette, men om fire år kommer de sterkere tilbake.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**