Venstre i St. Hanshaugen Bydelsutvalg

Mandag 31. oktober ble det nye Bydelsutvalget på St. Hanshaugen konstituert. Etter lengre forhandlinger med Høyre og Miljøpartiet de grønne, måtte Venstre med en viss skuffelse konstatere at MDG valgte å inngå samarbeid med partiene på venstresiden. Dette innebærer at Torunn Husvik (Ap) fortsetter som BU-leder og Sindre Buchanan (MDG) ble valgt til nestleder, mot Venstres og Høyres stemmer. Les videre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Til tross for at forhandlingene om en flertallskonstellasjon med Høyre, Venstre og MDG ikke førte frem, har Venstres nye BU-gruppe høye ambisjoner for den kommende perioden. Vi har gått til valg på et omfattende program, og tar sikte på å bruke vår rolle i opposisjon til å fremme gode forslag som drar bydel St. Hanshaugen i en mer miljøvennlig og liberal retning. Spesielt viktig blir arbeidet med å bevare bydelens parker og grønne lunger, sikre valgfrihet i offentlige tilbud og etablering av underjordisk parkering for å gjøre plass til sykkelstier og kollektivtrafikk i gatene.

Venstre blir også representert i samtlige komiteer i bydelen. Etter at Tone Ringen har flyttet ut av bydelen, vil Torkild Strandvik og Karl Arthur Giverholt representere Venstre i Bydelsutvalget, mens Kjartan Almenning vil sitte i Miljø- og Byutviklingskomiteen, Eva Michelsen Ekroll i Helse- og sosialkomiteen, og Siv-Ellen Østengen i Oppvekst-, kultur- og frivillighetskomiteen. Du finner kontaktinformasjon (epostadresser) til alle de aktive politikerne i St. Hanshaugen Venstre her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**