Nei til mer penger til Sigdalsveien

Fylkesutvalget sa i dag nei en ekstrabevilgning på 8 millioner kroner for å kunne oppgradere Foss- Bergeud til samme nivå som Hole bru-Foss bru. – Det gikk dessverre som jeg frykta før valget, sier Venstres medlem i fylkesutvalget Runolv Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Stegane har tidligere i klare ordelag tatt opp sendrektigheten i Sigdal kommune. Allerde i juni vedtok et enstemmig kommunestyre, etter forslag fra Stegane, å kreve mer penger til oppgradering av Foss-Bergerud.

Runolv Stegane

Foto: Torbjørn Tandberg

– Det er fortsatt en mulighet til å nå fram: Fylkestingets budsjettbehandling i desember. Men da må den politiske ledelsen i Sigdal kommune komme seg på offensiven overfor fylkespolitikerne. For det kan vel ikke være slik at H og Sp er fornøyd med at det nå utføres en “halvvegs” jobb på strekningen Foss- Bergerud, sier Stegane.

Han synes det er trist at ordfører Kari Aak (Sp) før valget nærmest triumferende fortalte at hun etter møte i fylkeshuset i slutten av august hadde sikra millioner til vegprosjektet. Samtidig er han glad for at det var V og SP som i dag foreslo (felles forslag) en ekstrabevilgning på 8 millioner kroner ved fylkesutvalgtes budsjettbehandling. Forslaget vant ikke fram.

– Det kan likevel være en mulighet for mer penger, men da må det handles offensivt og raskt og trykket må settes inn overfor Høyre som sitter med ledelsen og makta i fyleksommunen, sier Stegane.

Tidligere oppslag om Foss-Bergerud

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**