Høyre og Sp bevilger mer penger til seg selv

– Det er et veldig dårlig signal å være mer opptatt av å øke egen godtgjøring enn å bevilge penger til Sigdalsheimen, sier Venstres gruppeleder Runolv Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Krone mynt

Foto: Sesselja Bigseth

– Det nye flertallet i Sigdal, H og Sp, synes å være mer opptatt av å øke egen godtgjøring enn å gi et helt nødvendig håndslag til Sigdalsheimen. Det sier Venstres gruppeleder Runolv Stegane etter formannskapets budsjettmøte torsdag.

Der stemte H og Sp ned Venstres forslag om å øke ramma til helse og sosial med kr. 400 000.- I stedet vedtok flertallet å øke ordførerens og øvrige politikeres godtgjøring med 7 prosent. Venstres endringsforslag ved budsjettet ville, selv med økning til Sigdalsheimen, gitt større overskudd og reserver enn det som ble vedtatt av H og Sp.

– Dette faktum synes tungt å svelge for varaordføreren fra Høyre. I Bygdepostens nettdebatt i dag serverer han en blank løgn og skriver rett ut at Venstres ulike forslag ville ha svekka budsjettet med en million kroner. Det er veldig spesielt og oppsiktsvekkende at varaordføreren i Sigdal, ikke bare på “bakrommet”, men i full offentlighet slår om seg med grove usannheter, sier Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**