120 ubrukte millioner til tross: Ikke ei krone til Sigdalsvegen

Det står 120 millioner kroner ubrukt til oppgraderinger av veger i fylkeskommunens budsjett. Til tross for dette stemte alle andre partier i fylkestinget mot et forslag fra V og Sp om å bevilge 8 millioner kroner ekstra til Sigdalsvegen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

I en pressemelding skryter H, Frp og Krf om at de satser på å ta igjen vedlikeholdsforfallet på vegnettet i fylket, til tross for at de i kommende fireårsperiode ikke øker bevilningene fra dagens nivå.

Runolv Stegane

Foto: Torbjørn Tandberg

– H, Frp og KrF stryker ved første forsøk. I fylkestingets budsjettmøte torsdag stemte de tre partiene, Ap og SV mot en ekstrabevilgning til Sigdalsvegen. Vårt forslag fikk bare stemmene til Venstre og Senterpartiet, sier Runolv Stegane (V)

Venstre har siden i sommer kjempa for å få en ekstrabevilgning til den pågående opprustning av Sigdalsvegen mellom Foss og Bergerud. Runolv Stegane (V) har gang på gang tatt opp behovet for mer penger. Den opprustninga som pågår nå er av en helt annen kvalitet enn det som har blitt utført på Sigdalsvegen de siste åra.

– I en situasjon der det står 120 millioner kroner ubrukt, er det helt utrolig at de som nå styrer fylkeskommunen ikke er villig til å gi ekstra midler til et prosjekt som er i gang og som skriker etter mer penger, sier Stegane.

Tidligere oppslag om samme sak:
Fylkesutvalget sa nei
Ingen avgjørelse om Sigdalsvegen
Sigdal ber om mer penger

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**