Innvandring

Innvandrere er en berikelse for det norske samfunnet. De fleste innvandrere og deres barn er godt inkludert. Dessverre står altfor mange innvandrere utenfor viktige deler av fellesskapet og utsettes for diskriminering. Integrering er en av Venstres satsningsområder — til gode for Bergens borgere, for næringslivet og for innvandrerne selv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Integrering_Bergen

Foto: Mathias Fischer

Må ikke sperres inne uten dom
Venstre vil ikke ha lukkede asylmottak i Bergen eller andre steder, sier Erlend Horn (V) til BA.

Vi trenger innvandringen
Arne Sortevik, stortingsrepresentant for Frp, skriver i Bergens Tidende onsdag 30. mai om SSB-rapporten som konkluderte med at innvandrere til Norge får mer ut av statskassen enn de bidrar med å putte inn. Sortevik "glemmer" likevel å ta med en rekke andre elementer fra rapporten.

Menneskelig asylpolitikk
Stortingsrepresentant Sverre Myrli (Ap) forsvarte i Fanaposten 17. april regjeringens asylpolitikk og behandlingen av de 450 asylbarna som er i ferd med å bli kastet ut. Innlegget kan ikke stå ubesvart.

Regjeringen må ta hensyn til barnas beste
De rødgrønne må få fart på en stortingsmelding om asylbarna – hvor hensynet til barna må komme først, skriver Erlend Horn.

Engasjerer seg for Nathan og asylbarna
Selvsagt vil Venstre at Nathan skal få bli. Vi må heller ikke glemme alle de andre barna som har det som ham. Han har gitt ansikt til alle de som lider hver gang politikere roper på en “strengere asylpolitikk”.

Flertall i bystyret for papirløses rettigheter
Venstre gleder seg over at KrF sikrer flertall for papirløses rettigheter i bystyret i Bergen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**