-Venstre vil ha kinoen i sentrum

Flertallet i kommunestyret i Levanger valgte å utsette spørsmålet om hvorvidt kinoen fortsatt skal være i sentrum eller flyttes til Moan. -Venstre støtter utsettelsesforslaget på grunn av at vi mener det er feil rekkefølge i forhold til reguleringsplanen. Hvi vi vedtar å inngå intensjonsavtale om kino på Moan nå er det et tydelig kommunalt signal i forhold til en endelig reguleringsplan for området, sier Venstres Annikken Kjær Haraldsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Annikken Kjær Haraldsen

Foto: Fotograf Hattrem

-Venstre mener at kommunen ikke må forplikte seg eller eller gi falske forhåpninger i forbindelse med en endelig reguleringsplan, men Venstre står på at vi ønsker kinoen i sentrum, sier Haraldsen. Årsaken er todelt. Venstre mener kinoen hører hjemme i sentrum og partiet mener at Moan skal være reservert for næringsareal.-Vi vil absolutt ikke motarbeide en satsing på Moan, men vi ønsker ikke åpne for boliger der. Kommunen trenger næringsarealet, sier Annikken Kjær Haraldsen i Levanger Venstre.

-Levanger må fortsatt beholde kinoen i sentrum. Kino hører til i et bymiljø og er viktig for å skape en tydelig retning for hva Levanger kommune vil gjøre for å stimulere til aktivitet i Levanger by. Det er ingen god løsning å flytte kinoen til Moan, avslutter Annikken Kjær Haraldsen i Levanger Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**