Sjenketider i Hamar kommune – Hamar Venstre ønsker en liberal politikk, men med tydelige krav til utelivsbransjen

Onsdag 11. april vedtok kommunestyret i Hamar å videreføre dagens åpningstider for sjenkesteder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

I sitt innlegg i debatten sa vår kommunestyrepresentant, Live Giset, at Hamar Venstre ønsker en tilpasning av skjenketider til våre nabokommuner, samt at Venstre ønsker en liberal politikk når det gjelder sjenketider.

Det er viktig for Hamar å ha gode aktører og drivere i bykjernen, også på “sjenkeplan”, det var i debatten etterlyst flere aktører i utelivsbransjen spesielt for 18 åringer fra unge kommunestyrerepresentanter. Det skal etter sigende være bedre på Elverum. Hamar må derfor legge til rette slik at vi tiltrekker oss de gode driverne blant annet med like rammevilkår og tilrettelegging som våre nabobyer. Idet hele tatt få gode kremmere til byen til alle døgnets tider. Her som ellers må vi tørre å spørre oss: “Hvorfor skal noen etablere seg på Hamar?” Vi må ha likhet rundt Mjøsa og i Innlandet og ikke minst Hamar som innlandshovedstad bør ha det bredeste og beste tilbudet. Vi må klart og selvfølgelig følge med utelivsbransjen, spesielt i forhold til oversjenking, noe som blant annet en artikkel i Aftenposten påpekte i vinter, men vi kan ikke la noen få bråkemakere ødelegge/bestemme for alle!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**