Støtter Finn-Erik Blakstad som toppkandidat ved stortingsvalget

Moss Venstre har hatt en lang prosess på hvem som bør stå på topp for Venstre i Østfold ved neste stortingsvalg. “Vi i Østfold er bortskjemt med mange gode kandidater som er engasjert og motivert for å gjøre en solid jobb for Venstre”, sier leder Joakim Sveli.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Denne gangen var det erfaring, rutine og slagkraft som veide tyngst i vurderingen. Sindre W. Mork, gruppeleder i Moss, var tidlig ute med sitt kandidatur, men valgte etter de lokale tilbakemeldingene å stille seg bak Christian Lilleng og Finn-Erik Blakstad som kandidater.

“Slik nominasjonsprosessen har utviklet seg, stiller også jeg meg bak Finn-Erik som toppkandidat. Han har vist at han har politisk teft, er klar og tydelig og kan skape velgeroppslutning slik at Venstre får plass på Østfoldbenken” sier Sindre W. Mork.

Finn Erik Blakstad

Foto: Blakstad

Finn-Erik Blakstad har bevist at han kan mobilisere velgerne. I 2007 fikk han økt Rygge Venstres oppslutning fra 1,3 % til 5 %, og i fjor jobbet han partiet videre opp til hele 10,2 % lokalt. Finn-Erik er både gründer og bonde, og har vist at han jobber hardt og vedvarende for sine mål. Mål som direkte samsvarer med Venstres politikk.

Blakstad har gjennomgått alle utfordringene og hindrene som ligger for de som vil skape noe. Han har skapt om Ekeby Gård fra praktisk talt ingenting til et lokalt kultursenter som tar i mot 40.000 besøkende hvert år. Han vet hvor skoen trykker for de som vil skape arbeidsplasser. Han vet hva som må gjøres for at folk som tar risiko for felleskapet skal ha muligheter til å lykkes. Med erfaring fra både kommunepolitikk og fylkespolitikk, har han også et godt politisk erfaringsgrunnlag.

Moss Venstre har fått samtykke fra en svært motivert og engasjert Finn-Erik Blakstad, om å fremme han til topplassen på stortingsvalglista på nominasjonsmøtet den 9. juni.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**