Frivillighet gir merverdi

Bydelsutvalget i Nordre Aker fordelte i sitt siste møte 1 million i frivillighetsmidler.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Frivillighet gir merverdi

“Dette gir svært mye for pengene. Venstre er glad for at det er tverrpolitisk vilje til å opprettholde en så stor pott til dette formålet, til tross for stramme budsjetter”, sier Erik Borge Skei som er nestleder og gruppeleder for Venstre i bydelsutvalget.

Pengene er også denne gangen fordelt til blant annet lokale kultur- og idrettsformål, nærmiljøtiltak og tiltak innen helseområdet.

“Det ble i år funnet plass til omkring 60 gode tiltak, herunder tilskudd til bydelens idrettslag, korps og orkestre, men også Maridalsspelet (30.000), opprustning av lekeplasser som Kløverveien barnepark (50.000) og elevrådet på Engbråten får hele 65.000 til skateboardrampe. I tillegg kommer en rekke andre svært forskjellige formål”, sier May-Brith Døssland (V) som er nestleder i kultur- og oppvekstkomiteen som stod for innstillingen til bydelsutvalget.

Venstre er fornøyd med fordelingen som ikke vakte særlig splid i bydelsutvalget, selv om man også måtte avvise mange søknader, men kunne ideelt sett ønsket seg blant annet en bevilgning også til Naturvernforbundet til utvikling av et naturkart over Grefsenkollen.

“Men vi fikk også tilslutning til en enstemmig merknad der vi oppfordrer til ny søknad og ber om at man ser om det er mulig å finne midler til Naturvernforbundet neste år”, avslutter Døssland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**