Venstre-duoen Terje og Sanna på besøk på Lillehammer rehabiliteringssenter

I forbindelse med Venstres kampanje “Operasjon omsorg” besøker Venstre-folk over hele landet omsorgsinstitusjoner for å få innspill til hvordan vi best kan skape framtidens helsepolitikk. Gruppelederen Terje Rønning og kommunestyrerepresentant Sanna Sarromaa besøkte Lillehammer rehabiliteringssenter på torsdag 14.6 og ble godt mottatt av tjenesteområdelederen Eva Rommetveit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Operasjon omsorg

Foto: Venstre

Rommetveit holdt en opplysende introduksjonspresentasjon og tok Venstre-representantene på befaring i huset som, i tillegg til ergo- og fysioterapitjenestene, huser både frisklivssentralen og kontorene til Selvhjelp Norge.

Rommetveit ønsket at de folkevalgte tenkte på helse i all politikkutforming. Folkehelsearbeidet lønner seg kanskje ikke i neste års budsjett, men er en viktig og vettug investering i et langtidsperspektiv. — Å lære å ta vare på sin egen helse er kanskje den viktigste lærdommen i livet, sa Rommetveit klokt og ønsket sterkere fokus på helse og fysisk aktivitet også på skolen.

Sanna Sarromaa og Terje Rønning

Foto: Helene

– Denne type besøk er svært nyttige og gir oss viktige innspill og korrektiver til det daglige politiske arbeidet. Spesielt arbeidet i formannskapet forutsetter en stor kunnskapsmengde og en stor bredde, i tillegg til at samhandlingsreformen stiller krav til ny kunnskap. Det er godt å bli så godt mottatt og vite hvem man skal ringe til når man ikke vet nok, sier Venstres gruppeleder Terje Rønning etter besøket på Lillehammer rehabiliteringssenter.

Venstres omsorgskampanje tar slutt den 16. juni og da skal Venstre-folk ha besøkt hundrevis av omsorgsinstitusjoner i hele landet. Referatene fra besøkene brukes til å utforme Venstres helse- og omsorgspolitikk som skal sette folk først.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**