Svein Abrahamsen på kampplass for Venstre

Svein Abrahamsen forslås som andrekandidat og på kampplass på Rogaland Venstres liste til Stortingsvalget i 2013. Nominasjonskomiteens tror den kunnskapsrike, dyktige politikeren vil være et godt bidrag til Stortinget. — Svein er usedvanlig kunnskapsrik. Stortinget trenger ærlige, liberale politikere som har så høy politisk kvalitet som han har, sier leder av nominasjonskomiteen, May Britt Vihovde.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Svein Abrahamsen

Foto: Haugesund Venstre

Abrahamsen er i dag 1. vara til fylkestinget og Haugesund bystyre. I fylket sitter Svein i Opplæringsutvalget, og i Haugesund kommune sitter han i Kultur og Idrettsstyret. Han er ansatt som høgskolelektor i bedriftsøkonomiske fag ved Høgskolen Stord/Haugesund. Han har tidligere vært ansatt i Kommunaldepartementet og Riksrevisjonen.

I de regionale meningsmålingene det siste året har Venstre hatt direktemandat fra Rogaland. I Poll of polls sin siste måling nedbrutt på fylkene har Venstre også direktemandat fra Rogaland. — Hvis Venstre gjør et godt valg nasjonalt så vil vi dermed være med i kampen om utjevningsmandat, og Svein på tinget, sier Vihovde.

— Det blir et veldig spennende valg. Jeg er klar for en slik viktig rolle i valgkampen, og håper selvsagt som Haugalending å få muligheten til å representere Rogaland på Stortinget. Venstre skal være et tydelig, liberalt parti som setter folk først i norsk politikk. Venstre har stolte tradisjoner i Rogaland og vi har framtidsrettede løsninger på utfordringene vi står overfor, sier Svein Abrahamsen.

Iselin Nybø foreslås som toppkandidat
Nominasjonskomiteen har foreslått Iselin Nybø (31) fra Stavanger på førsteplassen. Hun er med i Venstres sentralstyret og har tidligere vært leder i Rogaland Venstre. Nybø er utdannet jurist og jobber i et av regionens advokatfirma.

Se hele den foreslåtte lista

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**