Ny sjanse til å ta Venstreskolen

Akershus Venstre arrangerer Venstreskolen trinn 1 og trinn 2 denne høsten. Vi anbefaler interesserte medlemmer å melde seg på.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Venstreskolen er et skoleringstilbud for Venstremedlemmer, og er delt inn i fire trinn. Det er de to første trinnene som nå er aktuelle.

Påmelding: [email protected]

TRINN 1
Trinn 1 tar for seg Venstres historie, organisasjonens oppbygging, Venstres sosialliberale ideologi og de viktigste sakene for partiet. Hovedkursholder blir Christoffer Biong, fylkessekretær for Akershus Venstre.
Dato: 15. oktober
Tid: 17.00-21.00
Sted: Venstres Hus i Oslo

TRINN 2
Venstreskolen trinn 2 går over tre kvelder. Dette kurset gir deg en mer inngående kjennskap til Venstres politikk, organisasjon, historie og ideologi samt praktisk politisk arbeid som styremedlem eller lokalt folkevalgt. Kurset tar også for seg tale- og debattrening, leserbrevskriving, møteledelse og hvordan man får gjennomslag for politikk både internt i partiet og eksternt. Kurset er et 12-timers kurs som går over tre kvelder, hver av 4 timer. Vi setter pris på at de som melder seg på setter av alle tre datoene slik at man får med seg hele kurset.
Dato: 22.10, 29.10 og 5.11
Tid: 17.00 – 21.00