Jan Fjellstad foreslått som 2.kandidat

24.november har Troms Venstre sitt nominasjonsmøte. Nominasjonsnemnda har sluppet forslaget sitt; med den erfarne harstadværingen Jan Fjellstad på 2.plass.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Nominasjonsnemnda har gjennom siste året hatt en bred prosess med innhenting av forslag fra lokallag og medlemmer, før ny runde med prioritering av forslag. Nominasjonsnemnda har innstilt Irene Dahl, leder av Tromsø Venstre, som nr. 1. Nr 2 i forslaget er vår veteran Jan Fjellstad. Han er varaordfører i Harstad og medlem av kontrollutvalget i Troms fylkeskommune. Fjellstad har vært kommunestyremedlem siden 1987. Han har vært varaordfører også en tidligere periode, samt leder av planutvalget og økonomiutvalget 2005-2011. Av verv innad i Venstre kan nevnes både leder av fylkesstyret 1996-2004, senere medlem her, medlem av landsstyret 1996-2004 og medlem i Stortingsvalgprogramkomiteen 2005. Han er i sin tid utdannet sykepleier og sosionom fra Diakonhjemmet i Oslo, og har senere hatt et variert yrkesliv på Trastad gård i Kvæfjord, Høyskolen i Harstad — og deretter innen NAV fra 1999. Han er i dag controller ved NAV regnskap/pensjon, med ansvar for intern drift mht. budsjett/regnskap. Jan er en «allround»-politiker, som for tiden er særskilt opptatt av det planleggings- og tilretteleggingsarbeidet som må gjøres på kommunalt nivå pga. økt aktivitet knyttet til f.eks. oljevirksomheten i nord. Tredjemann på lista er Unge Venstres Kine Johansen.

1 Irene Dahl, Tromsø
2 Jan Fjellstad, Harstad