Raja på topp i Akershus

Abid Q. Raja ble torsdag kveld Venstres toppkandidat i Akershus. – Det er nå den virkelige jobben begynner. Akershus’ innbyggere fortjener et bedre kollektivtilbud, en bedre skole og ikke minst en ny grønn og borgerlig regjering, sa Raja til nominasjonsmøtet i Akershus. Valget av Raja innebærer at 15 av 19 fylkeslag nå har sine kandidater klare til Valg 2013.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Abid Q. Raja ble valgt til toppkandidat.

Foto: Christoffer Biong

– Det er mange saker som er viktige for innbyggerne i Akershus, som god bolig- og arealpolitikk, en god skole med dyktige lærere og grønn næringsutvikling. Men kanskje viktigst av alt vil det være å jobbe for gode samferdselsløsninger, som dobbeltspor til Ski, Fornebubane, bane til A-hus og utbygging av et bedre jernbanenett på Østlandet, sa Raja.

Tenden stilte ikke til valg
Før møtet var det klart at dagens stortingsrepresentant for Akershus Venstre, Borghild Tenden, ikke ville stille som kandidat.

Les: Valgte like lister i Agder-fylkene
Les: Akershus: Raja, Engesæth og Lundeby valgt på topp i Akerhus

Borghild Tenden har vært Venstres stortingsrepresentant i Akershus siden 2005.

Foto: Sesselja Bigseth

– En ære
– Å representere Venstres velgere på Stortinget i snart åtte år har vært en ære. Det har vært utfordrende og i perioder slitsomt, men også motiverende å være en del av et lag som har løftet Venstre etter valgnederlaget i 2009, sier Borghild Tenden.

Tenden ble valgt inn på Stortinget i 2005, og ble gjenvalgt med klar margin i 2009. Etter valget i 2009 er hun en av Venstres to representanter på Stortinget, sammen med partileder Trine Skei Grande. Abid Q. Raja er hennes vararepresentant på Stortinget.

Les oversikt: Dette er Venstres stortingskandidater i 2013

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**