Tina Kornmo, Kristin Langaker og Odd Einar Dørum på stortingslisten!

Tina Kornmo, Kristin Langaker og Odd Einar Dørum er begge nominert på Oslo Venstres stortingsliste. – Det er en ære å bli nominert, og jeg skal stå på for å synliggjøre Venstres skole- og miljøpolitikk, sier Odd Einar Dørum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Tina Kornmo er 44 år gammel og bor i Ullern bydel. Hun er født i Lahore, Pakistan og oppvokst i Oslo. Kornmo er utdannet lege og kirurg. – Oslo er en fantastisk by med masse flotte sider og varierte tilbud for store og små. Vi ser endel voksesmerter for tiden, men jeg har god tro på Oslo som en bredkulturell by med rom for alle variasjoner, sier Kornmo. Hun er leder av Nettverket LIM – Likestilling, integrering og mangfold.

Kristin Langaker er 38 år gammel. Hun er nestleder i Ullern Venstre og er opptatt av skole og miljø. — Fremtiden starter i klasserommet, og alle elever fortjener å bli tatt på alvor. Derfor vil Venstre satse på læreren, sier Langaker.

Odd Einar Dørum har fått æresplass på stortingslisten.

Odd Einar Dørum er nominert på æresplassen sist på listen. – Jeg er glad for å bli nominert, og lover å stå på for at valget neste høst skal bli det beste i Oslo Venstres historie, sier Dørum. Han sitter idag i komite for miljø og samferdsel i bystyret, og er levende opptatt av hvordan Oslo skal ha en bærekraftig vekst fremover. – Jernbanen må bli den foretrukne samferdselsløsningen i det sentrale østlandsområdet, og da har vi behov for et sterkt Venstre, sier han.

Bente Marie Nørgård, leder av Ullern Venstre, gratulerer de tre kandidatene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**