Tre på stortingslisten fra Sagene!

Både Guro Svenkerud Fresvik, Inge Carlen og Tarik Ogbamichael er nominert på Venstres stortingsiiste i Oslo. – Vi vil gjerne takke for tilliten og ser frem til en valgkamp med fokus på miljø og skole, sier de.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Fresvik er nominert på niendeplass på stortingslisten til Oslo Venstre.

– En ny, blågrønn regjering må sikre satsingen på viktige samferdselsprosjekt, sier Guro Fresvik.
Jernbanen må bli den foretrukne samferdselsløsningen i det sentrale østlandsområdet, og da har vi behov for et sterkt Venstre. Utbygging av Intercity-triangelet, T-bane til Fornebu og nye T-bane- og jernbanetunneler under Oslo er prosjekter som må på plass for å sikre fortsatt vekst i kollektivtrafikken, mener hun.

Fresvik er styremedlem i Oslo Venstre, og representerte i forrige periode Venstre i bydelsutvalget i Sagene sammen med Inge Carlén. Carlén er idag leder av Sagene Venstre.

Inge Carlén

Foto: Sagene Venstre

– Vi trenger en langt bedre boligpolitikk for unge, vi trenger en politikk som gjør det mulig å leve klimavennlig og som reduserer norske klimagassutslipp, og vi trenger et løft for høyere utdanning og skole som forbereder samfunnet på framtidens utfordringer, mener Carlén.

Tarik Ogbamichael

Foto: Martin Bekkelund

Til alt overmål er også sittende medlem av bydelsutvalget, Tarik Ogbamichael innstilt på 21.plass på listen. – Vi mener et velferdssamfunn måles etter hvordan vi tar vare på de svakeste. I Norge er det ikke lenger viktigst å gi mer til alle, men å hjelpe enkeltmennesker som virkelig trenger det med målrettede tiltak, sier hun.

Trioen fra Sagene begynner allerede på søndag forberedelsene til stortingsvalgkampen med samling på stortinget og omvisning ved Trine Skei Grande, leder i Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**