Vestre Aker med tre på stortingslisten!

Lokallagsleder i Vestre Aker Venstre, Hans Kristian Voldstad, ble lørdag nominert på åttendeplass på Oslo Venstre Stortingsliste. – Jeg er stolt og glad for plasseringen, sier Voldstad, som nå gjør seg klar til valgkamp i Vestre Aker. På listen står også Christian Herzog og Naci Akkøk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Hans Kristian Voldstad

Foto: Torger Bjørnstad

Hans Kristian Voldstad er 54 år gammel, og selvstendig næringsdrivende innen eiendom og eiendomsutvikling. – Bolig er et grunnleggende velferdsgode og boligpolitikken er en sentral del av statens velferdspolitikk. Vi må legge til rette for et velfungerende boligmarked, og staten har et spesielt ansvar for lovregulering og beskatning og sørge for boligfinansiering i alle deler av landet, sier Hans Kristian Voldstad.

Christian Herzog

Foto: Grethe Bøe-Waal

Christian Herzog er styremedlem i Oslo Venstre, og har fått 12.plass på stortingslisten. – Vi trenger en langt bedre boligpolitikk for unge, vi trenger en politikk som gjør det mulig å leve klimavennlig og som reduserer norske klimagassutslipp, og vi trenger et løft for høyere utdanning og skole som forbereder samfunnet på framtidens utfordringer, sier Herzog. Han er daglig leder i Esito og er 40 år gammel.

Naci Akkøk er også innstilt på stortingslisten til Oslo Venstre. – Jeg kom til Norge (Oslo) som student fra Tyrkia for ca. 35 år siden. Jeg har en doktorgrad i informatikk, og har jobbet både i akademia og i det private næringslivet i ca. 40 år, forteller Akkøk. Naci er 60 år, gift, og har to barn og jobber i Oracle. – Det som skiller Venstre fra de andre borgerlige partiene er innvandring og næringspolitikken. Tilgang på arbeidskraft er viktig for næringslivet, og Venstre vil gjøre det lettere både for innvandrere og bedriftene som trenger kompetanse, sier han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**