Etter årsmøtet: kommentar fra påtroppende leder

Melhus Venstre avholdt årsmøte fredag 30. november der styret ble gjenvalgt, men med ny leder. Påtroppende leder Jan Frode Hatlen gir her en kort kommentar til årsmøtet, veien videre i 2013, og retter en stor takk til Kjersti Dalen Stæhli for den svært gode jobben hun har gjort.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Melhus Venstre avholdt årsmøte fredag 30. november. Der ble sittende styre gjenvalgt, men ettersom Kjersti Dalen Stæhli ikke har mulighet til å fylle ledervervet neste år ble jeg foreslått og valgt som ny leder. Jeg setter stor pris på tilliten og vil forsøke å fylle skoene til Kjersti Stæhli så godt jeg kan.

Stæhli har gjort en stor jobb som styreleder i en årrekke. Hun er en svært dyktig organisator og er ikke minst faglig sterk, spesielt innen miljø. Hun har vært en lyttende leder, oppmuntrende og åpen for innspill. Hennes interesse og fagkunnskap er viktig for oss og jeg er svært glad for at hun har anledning til å fortsette i styret og vil fortsette å være en viktig ressurs for Venstres politiske aktivitet i Melhus kommune.

Som ny styreleder ser jeg nå frem til et spennende år. Vi skal følge opp fjorårets vedtak om å stå på egne ben i denne fireårsperioden og vi skal prioritere Venstre-saker som miljø, skole og velferd, alltid med et fokus på enkeltmenneske i sentrum. Jeg tror vi har gode muligheter for å få frem vår politikk i tiden som kommer.

Lokallaget ser også frem til en spennende Stortingsvalgkamp og vil bidra for å få Sør-Trøndelags Venstres Stortingskandidat Jon Gunnes inn på Stortinget. Melhus bør etter mitt skjønn være en satsningskommune for partiet. Innbyggertallet stiger raskt og vi er fra før den nest største kommunen i fylket. Vi har lenge hatt en lav oppslutning her, men vi mener vi har en politikk folk flest ønsker. Vi har en jobb å gjøre for å få Venstre på radaren til flere, men er overbevist om at når snøballen begynner å rulle blir den stor. Vi skal bli enda mer synlige og treffe flere folk. Belønningen for slikt arbeid kan raskt bli en regjering med Venstre. Vi kan faktisk endre verden. Jeg håper det er ord som engasjerer flere i Melhus – vi tar gjerne i mot nye medlemmer.

Jan Frode Hatlen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**