Per Andreas Mæhlum fortsetter som leder

Lillehammer Venstre avholdt sitt årsmøte 29. januar. Per A. Mæhlum sa ja til å fortsette som leder for laget, noe som årsmøtet ga full tilslutning til.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Årsmøtet behandlet ordinære årsmøtesaker, og oppsummerte et aktivt år for lokallaget og med solid medlemsøkning. Lillehammer er det største venstrelaget i Oppland. Det ble gjennomgått også innsatsen i kommunestyret der Venstre har fått gjennom mye av sin politikk.

Terje Rønning, som er valgkampleder i Oppland, presenterte hvilke planer som så langt er gjort med tanke på stortingsvalget 2013. Målet er 6 % oppslutning i fylket, og en kandidat inn på tinget.

Det ble vedtatt politisk uttalelse som tar til orde for moderne høyhastighetsbane mellom Oslo og Trondheim/Ålesund. Lillehammer vil med dette redusere reisetiden mellom Oslo og Trondheim til ned mot 2,5 timer og reisetid Oslo – Lillehammer kan gjøres unna på under en time. Lillehammer Venstre ser for seg at ny trase legges på vestsiden av Mjøsa. Dobbeltsporene som ferdigstilles i nær framtid på østsiden holder ikke høyhastighetsstandard.

Per Andreas Mæhlum

Foto: Ellen Espelund

Årsmøtet drøftet også parkeringsproblematikk i sentrum og utvikling av Lillehammer som handelssted og opplevelsessentrum. Venstre ønsker å gi et konstruktivt innspill til en bedre løsning av det populistiske og lite gjennomtenkte forslaget som partiet Rødt fikk gjennomslag for i kommunestyret i desember.

Det ble gjort en presentasjon av status for Lillehammer Venstres framtidsprosjekt “Lillehammer 2050”. Elever har levert stiler hvor de ser for seg hvordan de ser for seg at byen skal bli. Laget fortsetter med å utarbeide visjoner og politiske mål fram mot våren.

Foruten Per A. Mæhlum som leder ble følgende valgt som styremedlemmer: Arne Chr. Stryken, Arne Edsberg, Roger Granum, Margrethe Tingstad, Elin Rossing og Pål Helge Vorkinn. Det ble også valgt fem varamedlemmer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**