Barnehagebemanning og samferdsel viktig for Grorud Venstre på landsmøtet

Jon Julius Sandal fremmer eget forslag om bemanningsnorm på Venstres landsmøte denne helgen. Den andre deltakeren fra Grorud, Lars Olav Fosse, har samferdsel øverst på agendaen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Jon Julius Sandal

Foto: privat

– Det er viktig å sikre kvalitet og sikkerhet i barnehagene og få på plass en lovfestet grunnbemanningsnorm, 1 til 3 for de under 3 og 1 til 6 for de over 3, sier Jon Julius Sandal. Han sitter i BU i Grorud og er en av to delegater fra Grorud Venstre på Venstres landsmøtet på Fornebu denne helga. Sandal fortsetter:
– Kvalitet i barnehagen blir helt klart en valgkampsak og dette må Venstre ta på alvor.

Ny Oslotunnel
Også Lars Olav Fosse, leder i Grorud Venstre deltar.

Lars Olav Fosse

Foto: Bjørn Smestad

– Ny jernbane- og T-banetunnel under Oslo er avgjørende å få på plass, ikke bare for valgkampen i Oslo, men for hele landet. Samferdsel ser også ut til å bli en sentral valgkampsak. Venstre skal være alternativet for dem som er opptatt av å få på plass de store og nødvendige utbyggingene av kollektivtransporten.

Viktig med sosial og grønn profil
Venstre går til valg på et blågrønt regjeringsalternativ.
– I næringspolitikken og den økonomiske politikken er det ikke de store ideologiske forskjellene mellom Høyre og Venstre, sier Fosse.
– Men i miljøpolitikken er det klare forskjeller, blant annet på oljeutvinning utenfor Lofoten og Vesterålen.
Selv om individets frihet er del av Venstres ideologiske grunnmur, forutsetter dette et sosialt sikkerhetsnett som fanger opp dem som faller utenfor.
– Det er viktig å styrke Venstres sosiale profil i programmet foran valget, avslutter Sandal.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**