Verdens miljødag 5.juni

Verdens miljødag ble stiftet av FN i 1972 for å øke folks bevissthet om miljøspørsmål. Hamar Venstre inviterer alle som er i Hamarområdet på onsdag til å være med å markere denne
dagen med oss!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Erik Ringnes, 1.kandidat for Hedmark Venstre

Foto: Benedicte Røvik

Markeringen vil skje på Østre torg mellom 16.00-18.00 onsdag 5. juni.
Hedmark Venstres førstekandidat Erik Ringnes vil holde en appell og det blir mulig å slå av en prat med han etterpå.

Hamar Venstre synes det er viktig at vi setter pris på den/de som har gjort særskilte miljørette tiltak i kommunen, bokstavelig talt. Og i den anledning så kommer Hamar Venstre til å dele ut en miljøpris til den/de som har gjort seg fortjent til en sådan. Dette blir også en avslutning på Venstres miljøkampanje som har vart fra februar i år.

Kriteriene lyder som følger:
Prisen deles ut til en enkeltperson eller en gruppe personer, en organisasjon, et firma eller andre som har gjort en særskilt innsats for å fremme miljørettede tiltak i lokalmiljøet det siste året.

I juryen som skal kåre vinneren sitter Energirådet Innlandet, Natur og ungdom og to styremedlemmer fra Hamar Venstre.

Vi håper at alle miljøforkjempere møter opp og er med å markere denne dagen, uansett parti-/organisasjonstilhørighet.

Vel møtt!

Hilsen Benedicte Røvik, miljøkampanjeansvarlig i Hamar Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**