Venstre med viktige arbeidsoppgaver i Evje og Hornnes

Venstre har viktige arbeidsoppgaver i Evje og Hornnes går det fram av debatten på medlemsmøtet 26. august, der laget blei re-etablert etter en periode med lite aktivitet. Her er noen av sakene: legevaktsordning lokalt, samhandlingsreformen/interkommunalt samarbeid, sentrumsutvikling (skille mellom myke og harde trafikanter, oppfølging av plansmia), kulturhusutvikling, næringsutvikling (kompetanse, naturressurser (mineraler, alternativ energi)), skolevedlikehold, kommunal plan for breibandsutbygging (motvekt mot nedstengning av Telenors kobbernett), boligpolitikk, herunder bygging av ungdomsboliger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Evje og Hornnes Venstre

Evje 26.08.13

Medlemsmøte i Evje og Hornnes Venstre

Tid: Mandag 26.08.13 kl. 1900 — 2045
Sted: Alfred Uglands vei 15, 4735 Evje
Til stede: Gro Lande, Cecilie Kyllingstad, Jan Albert Haagensen, Sigurd Haugom, Cato Christensen

Saksliste:
1. Valg av møteleder
Vedtak: Jan Albert Haagensen

2. Valg av to personer til å underskrive protokollen
Vedtak: Sigurd Haugom og Cecilie Kylllingstad

3. Restart av lokallaget
Positiv holdning til dette. Styre på tre personer: leder, sekretær og kasserer. Undersøke om det er mulig å samarbeide med andre lokallag i dalen på ulike områder. Legge slagplan fram mot 2015. Aktuelle saker: Vervekampanje, legevaktsordning lokalt, samhandlingsreformen/interkommunalt samarbeid, sentrumsutvikling (skille mellom myke og harde trafikanter, oppfølging av plansmia), kulturhusutvikling, næringsutvikling (kompetanse, naturressurser (mineraler, alternativ energi)), skolevedlikehold, kommunal plan for breibandsutbygging (motvekt mot nedstengning av Telenors kobbernett), boligpolitikk, herunder bygging av ungdomsboliger.

4. Valg av styre
Vedtak:
Leder: Cato Christensen
Sekretær: Jan Albert Haagensen
Kasserer: Cecilie Kyllingstad

5. Styrets oppgaver
Styret skal fremme forslag til vedtekter, og bearbeide forslagene under møtepunkt 3, samt eventuelle nye punkter. Det innkalles til nytt medlemsmøte før årsskiftet, der forslag fremmes.

Sigurd Haugom Cecilie Kyllingstad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**