Venstres regjeringsstrategi ligger fast!

I en usignert VG-artikkel og en artikkel i Aftenposten idag hevdes det at Venstre er åpen for å gå i regjering med Høyre og FrP – uten KrF. Dette er ikke riktig. Venstres regjeringsstrategi ligger fast: Målet er en regjering av Høyre, Venstre og KrF. Best mulig resultat til Venstre i valget gir størst mulighet for politisk gjennomslag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Artikkelen i VG er usignert, og baserer seg på anonyme kilder. Også Aftenposten skriver om samme tema, og poenget i disse medieoppslagene har spredd seg både i vanlige medier og sosiale medier idag.

Hvis du er usikker på hva Venstre vil, kan vil opplyse om følgende:

Regjeringsstrategien ligger fast!
Venstres mål er regjeringsskifte, der den rødgrønne regjeringen erstattes med en regjering av Høyre, Venstre og KrF. For å sikre Venstre størst mulig tyngde i regjeringsforhandlingene må alle som ønsker Venstres politikk stemme Venstre ved valget 08. og 09.september.

Venstres viktigste politiske saker i denne valgkampen er skole, miljø, velferd og verdiskaping. Du kan lese mer om de konkrete sakene her.

Regjeringen vil senke Venstre
For noen dager siden skrev TV2s politiske kommentator Stein Kåre Kristiansen på sin blogg: “Pass deg Trine Skei Grande! Nå kommer de snart og tar deg. Så hardt og brutalt de bare kan. I et desperat, siste forsøk på å beholde makta, kommer garantert Arbeiderpartiets og de andre rødgrønne partienes valgkampkanoner til å bli rettet mot Venstre de siste intense dagene i valgkampinnspurten. Venstre må rett og slett skytes under sperregrensen hvis de rødgrønne skal ha et ørlite håp om nye fire år.”

De rødgrønnes strategi er å få Venstre under sperregrensen ved valget. Så langt viser alle galluper at Venstre kommer til å komme over sperregrensen – med god margin.For å senke Venstre under 4% kommer Ap, SV og SP i de dagene som er igjen av valgkampen til å spre slike oppslag om Venstres strategi og politikk. Slike utspill skal skape usikkerhet både blant velgerne og i Venstres egne rekker. Biter du på, har Ap, SV og Sp lykkes med sitt spill. Vi håper at du ikke bidrar til det.

Godt valg!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**