Propaganda mot Venstre

Denne gang fra Andor Nordmann i AN 2.9.
Vi i Venstre begynner å merke en økende mengde falske ytringer mot Venstre. Jeg har reist i Nordland hele august. Da har jeg registrert at velgere er fortalt ting som angivelig skal stå i Venstres program som overhodet ikke stemmer. Folk har “hørt” at vi er mot bønder, fiskere, lærere, at vi skal være et kaldt og kynisk parti. At vi vil rasere arbeidslivet osv.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Det har vært interessant å respondere på slike påstander, og å kunne motgå dette med henvisninger til programmet. Det har gitt noen litt beklemte situasjoner. For folk har oppdaget at noen har løyet til dem. Venstre vil jobbe for miljø, mindre barnefattigdom, et fremtidsrettet næringsliv, politisk styring av sykehusene og en bedre skole osv. Hvordan man får det til å bli noe ytterliggående iskaldt og mørkeblått er meg en gåte. Men det er selvsagt med hensikt. Venstre skal tas!
Andor Nordmann prøver seg på en slik variant, når han konsekvent kaller den nye regjeringen blå-blå, og i samme slengen utelater Krf, som del av en ny regjering. Ei regjering med V og Krf er noe helt annet enn ei bestående av kun Høyre og Frp.

Det blir en ny regjering om ei snau uke. Valget er mellom en blå-blå og en blå-grønn hvor Venstre og Krf trekker denne i sentrumsretning. Det er et poeng Andor Nordmann ikke kan late som ikke er der. Men Andorsen vil ikke spre sannheter, han vil lage sin egen oppfatning av verden, og spre den. Det er lov, men det er ikke sikkert velgerne tjener på det. Vi sier: Stem på politikken til partiene. Legg den seddelen i urna som du mener står for en politikk som passer deg. Men les litt i de forskjellige programmene! De ligger alle på nett.

Nordland fortjener sentrumspolitikere i en ny regjering. Jeg er en slik. Godt valg!

Vennlig Hilsen
Arne Ivar Mikalsen