Strålende valgresultat på Grünerløkka

Venstre gikk frem 2,9 prosent fra 2009, og endte med 10,9 prosent velgeroppslutning i bydel Grünerløkka. – Jeg er stolt av innsatsen til bydelslaget, og lykkelig over at Ole Elvestuen havner på Stortinget, sier leder Marit Kristine Vea i Grünerløkka Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Også i Oslo gjorde Venstre et godt valg, og endte på 8,2 prosent. Det holdt til at Venstre fikk to mandater fra Oslo på Stortinget. Både leder i Venstre Trine Skei Grande og nestleder Ola Elvestuen blir å se på Stortinget de neste fire år. Grünerløkkas egen Guri Melby blir etter alt å dømme første vara.

– Grünerløkka Venstre har gjort en formidabel innsats i valgkampen, sier leder Marit Kristine Vea.

lokka_valgkamp

Foto: n.a.

Hun gleder seg til at Venstre får en stor gruppe på Stortinget, som kan øve innflytelse i viktige saker som skole og miljø.

Les mer om den nye stortingsgruppa HER.

– Jeg vil takke alle som har bidratt i valgkampen på Grünerløkka, og ikke minst dere som har stemt på Venstre. Det er dere som har sikret Ola Elvestuen plass på Stortinget, og gitt Venstre sitt nestbeste Stortingsvalgresultat siden 1969, avslutter Vea.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**