Sandnes Venstre tar sterk avstand fra Rogaland Borgervern

Sandnes Venstre tar sterk avstand fra Rogaland Borgerverns nylige aksjon og stiller oss helt uforstående til menneskesynet som denne gruppa fronter. Vi trodde en slik demonisering av ungdommer i en nødssituasjon tilhørte et dystert kapittel av en tilbakelagt fortid og og mener dette er langt fra alle sandnesgaukers idéer og holdninger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Dette blir særlig viktig for oss i Sandnes Venstre på en kveld hvor vi har medlemsmøte om menneskerettighetene, som Norge har forpliktet seg til og som tydelig sier at alle mennesker er like mye verdt, skal møtes med respekt og har krav på beskyttelse, også asylsøkere, sier nestleder Kjell Haavard Thrane Høie i Sandnes Venstre.

Venstre mener at dette ikke handler om vei og trafikkavvikling, men menneskesyn og det er feigt å se hvordan Øystein Vaule skyver veispørsmålet foran seg for å fronte disse holdningene.

– Vi synes det er dårlig gjort å spille på usikkerheten til beboerne langs veien for å få oppmerksomhet for sine egne ytterliggående standpunkt, uttaler leder i Sandnes Venstre, Tove Rasmussen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**