Vellykket LPN i Bodø

I underkant av 30 engasjerte Venstrefolk fra hele Nordland møttes i helga for faglig og sosialt samvær under Lokalpolitisk nettverk. Fokuset var blant annet organisasjonsbygging, listestilling og politikkutforming.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Lørdagen ble sparket i gang med lanseringskonsert for Folkeaksjonens CD “Fisken, havet og Kjærligheten” i glasshuset.

Nordland Venstre

Foto: Nordland Venstre

Etterfulgt av seiersmarkering på torget for oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja. Miljøvernorganisasjoner og politiske parti holdt appell for en fortsatt kamp for å holde havområdene oljefritt. Politisk nestleder i Nordland, Gøran Rasmussen Åland fokuserte på at vi nå måtte få på plass varig vern av disse havområdene.

Gøran Rasmussen Åland

Foto: venstre

Arne Ivar Mikalsen startet den faglige delen med en innføring i fiskeripolitikk. Hva mener Venstre om fiskeri og hva er egentlig leveringsplikten, var noen punkter han gikk gjennom.

Fra Venstre sentralt var vi så heldige å få besøk av Anne Solsvik og Sveinung Rotevatn. Anne Solsvik er personlig rådgiver for Trine Skei Grande. Sveinung Rotevatn fra Eid i Sogn og Fjordane er en av Venstres ni manns store Stortingsgruppe. Rotevatn var også leder i Unge Venstre fra 2010 til 2013.

Sveinung Rotevatn

Foto: Sfj Venstre

Rotevatns innledet blant annet om Venstre ideologi, organisasjonsbygging og veien fram mot valget i 2015.
Listestilling blir utvilsomt den vikigste jobben for Nordland Venstre fremover. Anne Solsvik innledet om veien videre, som går ut på å få på plass 326 lister innen 31. mars 2015. I Nordland har Venstre en særlig utfordring i å øke antall lister. Ved forrige valg var det 23 rene Venstrelister i Nordland, et antall som skal økes.

Ønsker du å stå på liste ved kommunevalget i 2015, så ta kontakt med Nordland Venstre ved listeansvarlig Bjørg Helene Jenssen

Neste Lokalpolitiske nettverk blir 12-14. eller 19-21. september, med tema mijø og verdiskapning. Følg med på nettsidene til Nordland Venstre for mer info.

Se flere bilder fra LPN på Nordland Venstres Facbookside

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**