Grendemøte i Landåsbygda

Søndre Land Venstre arrangerte åpent møte på skolen i Landåsbygda nylig. -Det var stor interesse blant de oppmøtte og flere lokalpolitiske saker ble diskutert, sier Sagbakken, leder i Venstre i Søndre Land.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Landåsskole

Foto: oa.no

Det er andre gangen Søndre Land Venstre arrangerer grendemøte, denne gangen i Landåsbygda, bygda som kommunen ville legge ned ved å legge ned skolen og barnehage. Bygda tok ansvar i fellesskap og etablerte Land Montessoriskole, og har nylig fått permanent driftstilskudd til Montessoribarnehage. Venstre har støttet etaberingene og tatt opp behovet for bla. permanent driftstilskudd til barnehagen flere ganger.

Juelsag

Foto: Juel Sagbakken

Utgangspunktet for møte var felles satsinger i grendene i kommunen. Arbeidet med ny kommuneplan ble også debatert, både samfunnsdelen og arealdelen. Det arbeides med etablering av et nytt tomtefelt i bygda og dette ledet til innspill rundt kommunens tomteutvikling. Det kom også mange innspill rundt barnehage og skole, og velferd. -Det er flott å være på besøk i Landåsbygda. Det åpne møte ga mange innspill i aktuelle lokalpolitiske saker og fremtidige satsingsområder for Venstre i kommunen, uttaler Juel Sagbakken(V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**