Nordland Venstre er lettet og glad etter gjennomslag i kommunalkomitèen

Etter behandling i kommunalkomitèen på Stortinget, kunne Venstres stortingsrepresentant i komitèen, Andre Skjelstad, meddele at Nordland får en økning i overføringene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Venstre krevde og fikk gjennomslag for å øke overføringene til ferge- og båtfylkene med 60 millioner. May Valle og Arne Ivar Mikalsen er svært fornøyd med at Nordlands andel ble 22,8 millioner. Vi er lettet og glade sier gruppeleder May Valle og fylkestingsrepresentant/sentralstyremedlem Arne Ivar Mikalsen fra Nordland Venstre.

Andre Skjelstad

Foto: Marius Nyheim

Grunnen til å kutte hurtigbåttilbudet, godsfrakt med NEXene, hurtigbåten Bodø-Helnessund, regionpendelen og Trænaruta, var at fylkeskommunen fikk 24 millioner mindre i overføringer fra staten for 2015. Nordland Venstres gruppeleder på fylkestinget har arbeidet iherdig med å synliggjøre utfordringene som dette har gitt folk på kysten. Vi er veldig fornøyd med at Venstre på stortinget har hørt på oss i denne saken, og vi mener at det ikke er nødvendig å gjennomføre kuttene som fylkesrådet legger opp til, avslutter May Valle.

ValleogMikalsen

Foto: Willassen, NFK