Penger er visst viktigere enn ungdommene på Skeiene si helse

Se for deg at en av lederne dine må slutte på jobb fordi inneklimaet gjør vedkommende syk og at flere sliter med konsekvenser at inneklimaet. Se for deg at det er mye sopp i bygningsmassen, at det lekkasjer som ingen vet omfanget av, radiatorrør som ligger i veggene og som har blitt fylt med vann. Hva synes du om at et eksternt styre som aldri er på arbeidsplassen din ikke vil totalrenovere bygget?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Arild Enge Helgøy

Dette er faktum for elever og ansatte ved Skeiene ungdomsskole i Sandnes. De har ikke lenger tid til å vente på at en helt ny skole må bygges. Bystyret har altså vedtatt å pusse opp bygget som allerede
står, uten at det nødvendigvis er ensbetydende med at de eksisterende utfordringene knyttet til inneklima og framtidig vekst vil bli løst. Om kostander er et poeng, viser all erfaring at stadig oppussing og renovering på sikt blir dyrere enn å bygge nytt. Oppussing betyr også at de daglig skal gå på en skole som er en byggeplass med de støy- og støvbelastninger det medfører.

Julian Francisco Osorio

Elever og ansatte ved Skeiene ungdomsskole har ikke tid til å vente på disse framtidige oppussingene. Deres helse trenger et nytt bygg!

Sandnes Venstre ønsker at det blir fortgang i planene om å bygge en ny Skeiene ungdomsskole. Dersom vi bygger helt nytt, løses mange utfordringer på én gang:

Skeiene ungdomsskole kan dimensjoneres for framtidig vekst samtidig som det blir et godt inneklima for både elever og ansatte, skolen moderniseres og uteområdet kan oppgraderes slik at det legger til rette for fysisk aktivitet. Dette er en skole der elevtallet kommer til å vokse fram mot 2020, og der skolen må utvides til å kunne ta imot tre til seks flere klasser enn i dag. Det er vanskelig å se hvordan stadige oppussinger er ei fornuftig løsning om man ønsker å gjøre noe med alle disse utfordringene.

Kjell Haavard Thrane Høie

Venstre ønsker det beste for framtida vår og vil derfor at Skeiene ungdomsskole gjenoppstår som en helt ny skole for kommende generasjoner!

– ledertrioen i Sandnes Venstre:

Kjell Haavard Thrane Høie, Arild Enge Helgøy og Julian Francisco Osorio

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**