“Biri’n” på hjul med Raja

Utenfor Gjøvik fikk bl.a. Raja selskap fra tidligere verdensmester Torbjørn Løkken (kombinert). , Foto: Gjøvik Venstre
Torsdag 25.juni passerte stortingsrepresentant Abid Q. Raja Gjøvik på sin sykkelferd fra Lindesnes til Nordkapp.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Som medlem av Stortingets transportkomite har Raja ansvar for blant annet sykkelveier. Abid bruker turen for å sette fokus på sykkel og sykkelveier. Flere slo følge med ham fra Gjøvik og nordover til Lillehammer, og Torbjørn Løkken tok i mot Abid på vegne av Gjøvik Venstre sammen med Opplands stortingsrepresentant Ketil Kjenseth. Fra Gjøvik Olympiske Fjellhall gikk turen nordover til Lillehammer. Syklister fra Toten-kranken og Raufoss og Gjøvik Sykkelklubb møtte sporty opp, og fulgte med på turen. Desverre måtte syklistene bryte opp ved Redalen, da det oppstod et uhell. En syklist kjørte på noen steiner, og veltet stygt, og rev med seg to syklister til i velten. Heldigvis gikk det bra med alle! En måtte bli med ambulanse til Gjøvik Sykehus. Og den som tok ansvar og fulgte med “den uheldige” til sykehuset, var Abid Q. Raja selv! Fredag 26.juni hadde Abid hviledag, og brukte dagen til å besøke den skadde på sykehuset i Gjøvik, samtidig som han fikk med seg NM på sykkel (gateritt) som “sykkelbyen Gjøvik” arrangerte.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**