Går mot borgerlig skifte i Drangedal

I en fersk meningsmåling går Ap tilbake og oppslutningen om de borgelige partiene vinner frem i Drangedal.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Drangedal, Arnt Olav Brødsjø

Dersom dette resultatet står seg til valget vil Arnt Olav Brødsjø fra Venstre bli Drangedals neste ordfører. De borgerlige partiene Venstre, Høyre, Krf, Senterpartiet og FrP har inngått en samarbeidsavtale og ordførerposisjonen går til det partiet som får flest stemmer. Venstre er det største partiet av de borgelige med 16,2 prosent av stemmene i denne meningsmålingen.
AP faller etter en turbulent periode med interne konflikter i arbeiderpartiet har mange fryktet en velgerflukt. Ved siste kommunevalg i 2011 fikk Ap 47,7 prosent. I denne meningsmålingen får Ap 35,8 prosent.

Venstre 16,2 prosent

Arnt Olav Brødsjø fra Venstre uttrykte naturlig nok glede over å høre at Venstre får 16,2 prosent på denne meningsmålingen. Men han legger til at dette kun er en meningsmåling og at Venstre ikke tar seieren for gitt.
–Det er ennå en stund igjen til drangedølene går til valgurnene, vi kommer til å holde koken helt frem til valget, sier Arnt Olav.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**