Gjør Fyllingsdalen grønnere

Foto: Francisco Munoz

Venstre vil gjøre Fyllingsdalen grønnere. Vår øverste kandidat fra Fyllingsdalen er Ingrid Nergaard Fjeldstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Last ned hele Fyllingsdalen-brosjyren vår her.

Bybanen til Fyllingsdalen

Venstre vil at Bybanen skal bygges ut til hele Bergen, slik at flest mulig kan bruke den og slik at banen fungerer som drivkraft for urban, bærekraftig byutvikling. Bybanen skal binde Fyllingsdalen sammen med Bergensdalen og være et tilbud til alle som ikke kan benytte ekspressbuss til sentrum.

Trygge skoler for alle

Skolen skal gi alle barn muligheten til å utvikle seg og sine talent. Skolene våre bør være blant de beste i landet. Trygge skolebygg er en forutsetning for en god skole. Venstre vil ruste opp skolebyggene og sørge for at alle barn i Bergen har en trygg skole å gå på. Derfor vil vi også prioritere arbeid mot mobbing i skolen.

Sats på Fyllingsdalen teater

Fyllingsdalen teater er et unikt tilbud til barn, unge og publikum i hele Bergen. Ildsjeler og ivrige støttespillere bidrar til gode aktivitetstilbud, engasjerende forestillinger og viktig talentutvikling. Teateret må sikres fortsatt gode vilkår. Venstre vil at Fyllingsdalen teater opprettholdes som et viktig kulturtilbud i byen vår.

Barnehage der du bor

Venstre vil jobbe for at alle som ønsker det, skal få tilbud om barnehageplass i nærheten av der de bor. Kort vei til barnehagen er god politikk for barna, for foreldrene og for miljøet.

Kulturhus i Fyllingsdalen

Fyllingsdalen har ventet for lenge på eget kulturhus. Venstre vil ha opp tempoet i saken. Derfor sier vi ja til alternative løsninger som offentlig/privat-samarbeid (OPS) og samlokalisering med idretten eller andre samarbeidspartnere. Fyllingsdalen fortjener et bedre kulturtilbud.

Les resten av programmet vårt her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**