Venstres ordførerkandidat

Sigdal trenger fornyelse og en positiv utvikling med gode velferdstilbud uten eiendomsskatt. Vi sliter med nedgang i folketallet, og det er alarmerende låge fødselstall. Dette setter både skoler og barnehager i fare, og det gir oss mindre penger fra staten.

Utviklinga må snus. Det må legges til rette for attraktive boligtomter som kan gi oss tilflytting og større inntekter, og det må skapes flere arbeidsplasser. I dette arbeidet trenger Sigdal en ordfører som har engasjement, er entusiastisk og som har evne og vilje til å handle.

Det er kommunestyret som velger ordføreren, etter forhandlinger mellom partia. Det er derfor helt avgjørende at du og mange andre gir Venstre tillit ved valget, slik at vi får enda flere representanter i kommunestyret. Jo flere som bruker Venstres liste, desto større er sjansen for at Runolv Stegane blir ordfører.

Stegane har erfaring fra Sigdalspolitikken siden 1983. Han har sittet i formannskapet siden 1991 og var varaordfører fra 2003-2011. Han har også vært fylkesvaraordfører i Buskerud og medlem i fylkestinget siden 2003. Det er liten tvil om at uten hans innsats i fylkestinget, hadde det ikke blitt opprustning av Sigdalsvegen (Prestfoss-Horga og Hole bru-Foss bru)

Det er tid for forandring – Det er tid for å handle.
Bruk Venstres liste og bidra til å gi Runolv Stegane ordførervervet!

Les mer om vår politikk og våre kandidater på våre nettsider

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**