Din stemme er viktig!

Foto: Steinar Sagrusten

Gjøvik er en fin kommune å bo i. Over 2000 er ansatt i Gjøvik kommune og gjør en uvurderlig jobb for innbyggerne.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Vi har mange frivillige, gode bedrifter og sterke offentlige institusjoner som sykehuset og høgskolen som hver dag gir viktige bidrag. I hverdagen merkes sjelden de politiske forskjellene. Men over litt tid, kan en se de. I en kommune som alltid har vært styrt av Ap, og hvor Ap på valgmålingene ligger tett opp til å få rent flertall, er det viktig å se utviklingen over tid og å se seg litt bakover. Når en skal se fremover. Da kan du se at din stemme er viktig. For hva hadde skjedd hvis Ap hadde hatt rent flertall i Gjøvik de siste ti årene?

Da hadde vi hatt krematorium i strandsona på Vikodden. Vi hadde hatt skatepark i strandsona i Furusethvika, i stedet for ved Skysstasjonen. Vi hadde ikke hatt en Miljøkonsulent. Vi hadde ikke hatt Kulturtrappa. Vi hadde ikke hatt sommerskole. Vi hadde hatt enda færre sykehjemsplasser. Vi hadde ikke hatt høyere sosialhjelpssatser for barn mellom 11 og 17 år. Vi hadde ikke fattet vedtak om Aktivitetskort for fattige barn, som vi dessverre har alt for mange av (over 700) i kommunen. Vi hadde ikke hatt full barnehagedekning. Med 3 av 45 representanter i kommunestyret har Venstre ledet an i disse sakene. Valget er ditt.

Christin Guldahl Madsen, ordførerkandidat Venstre

Jo-Terje Sagrusten Høyesveen, 2. kandidat