Invitasjon gruppemøte 21. september

Joachim Steinbru

Vel overstått valg. Nå legger vi valgkamp og forhandlinger bak oss, og fortsetter den politiske hverdagen. Vi inviterer derfor til gruppemøte førstkommende mandag for å diskutere sakene som skal behandles i Utvalg for arealsaker til uken.

Dato: 21. september

Sted: Venstres kontor i Rådhuskjelleren (under Erlingsalen)

Klokkeslett: 19.00

Følgende saker skal behandles:

TRANSPORTKORRIDOR VEST

Reguleringsplanen legger til rette for utvidelse av Tanangervegen på strekningen Sør- Tjora til Hafrsfjord bru fra 2- felts til 4- felts veg. De to nye feltene er forbeholdt kollektivtrafikk og tungbil. Parallelt pågår også planarbeid på Stavanger- siden av brua, med tilsvarende vegutvidelse frem til Sundekrossen

SOLA SYKEHJEM

Sola kommune har behov for flere sykehjemsplasser. Det var avsatt areal til nytt sykehjem i sørøstlig del av områdeplan for Sola sentrum. Forslaget til nytt sykehjem er i tråd med kommunens mål om å legge til rette for flere sykehjemsplasser, og det tilfredsstiller målene i områdeplanen for sentrum om høy utnyttelsesgrad.

REGULERINGSPLAN FOR SKADBERGBAKKEN VEST

Formålet med detaljreguleringen er å legge til rette for 162 nye boenheter, mindre forretningsarealer og tilhørende funksjoner som fellesrom, lekeareal, kvartalslekeplasser, gangog sykkelstier, parkering, renovasjon og utvidelse av barnehagens utearealer.

RYDDING AV BRANNTOMT/FJERNING AV BRANNSKADD BOLIG PÅ SKADBERG

Søndag 4. mai 2014 ble bolig i Granvegen 26 c totalskadet i brann. Boligen som er en endeleilighet i rekke med tre boliger var ubebodd/hadde stått uferdig siden 2006. Branntomten er fortsatt ikke ryddet og naboer fortviler og ber bygningsmyndigheten om hjelp til å få tomten ryddet.

Resten av sakene finner du her Velkommen skal dere være!

Sola

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**