Vedlegg til årsmøtet 2016

Forslag til forretningsorden på Ullern Venstres årsmøte 2016:

Det har ikke vært vanlig med en formell forretningsorden på Ullern Venstres møter. I lys av Per Bugge-Asperheims første forslag under foreslår styret at følgende forretningsorden skal gjelde for debattene under møtet:

• Årsmøtet ledes av en møteleder som velges ved konstitueringen av møtet.
  • Talerett har alle medlemmer av Ullern Venstre og eventuelle representanter fra overordnede organer i Venstre. Årsmøtet kan bestemme at også andre tilstedeværende kan ha talerett.
    • Møtelederen skal se til at alle som ber om ordet kommer til orde.
    • Møteleder må sørge for at de oppsatte rammene for debattene overholdes, og kan foreslå for årsmøtet at begrenset taletid skal benyttes og når «strek» skal settes.

Regler om stemmerett etc. er i henhold til Normalvedtekter for lokallag i Venstre.

Ad: ÅM 04/16 Innkomne forslag

Det er kommet inn to e-poster med forslag til dette punktet:

Fra Odd Einar Dørum 12. januar:

”Styret bes om enten alene eller sammen med andre arrangere et møte om områdeplanen for Skøyen.”

Fra Per Bugge-Asperheim 14. januar:

“Tre forslag til votering fra Per Bugge-Asperheim.

1. Tale-frihet skal gjelder alle medlemmer av Ullern Venstre på dets møter.
  2. Ullern Venstre anmoder Oslo Venstre må å oppfordre sentralstyret å gjennomføre Aksjeloven, som vist i mitt forslag av 10. juni til styret, vedl 1. Videre begrunne i vedl. 2. som sendes medlemmene.
  3. Dersom ikke årsmøtet godkjenner nevnte punkt 2, foreslår jeg at Oslo Venstre oppfordrer sentralstyret å fjerne all målsetning om å øke forskning som er begrunnet i å fremme ny næringsvirksomhet i landet. Vil man ikke midlene, må en ikke presentere falsk foregivende overfor velgerne. Det er umoralsk.

Dette og følgende vedlegg ber jeg om at sendes alle medlemmer. Jeg møter opp naturligvis, og forventer god tid til debatt.”

Med Per Bugge-Asperheims forslag fulgte det med to vedlegg, KRAV OM INNKALLING TIL EKSTRAORDINÆRT MØTE, og Til Ullern Venstres Årsmøte 25.01.2016

Innstilling fra valgkomiteen til styre i Ullern Venstre 2016:

Margrethe Geelmuyden foreslås som leder av Ullern Venstre for 2016. Hun har erfaring fra lederroller i næringslivet og andre typer samfunnsengasjement.

Tor Torhaug ønsker å tre ut av vervet som leder av Ullern Venstre for 2016, men har sagt seg villig til vervet 2. nestleder.

Odd Einar Dørum foreslås gjenvalgt som 1. nestleder.

Berit Kvæven, Bibi Plahte Vance og Harald Siem foreslås gjenvalgt som styremedlemmer.

Else Marie Dahl foreslås valgt som nytt styremedlem. Hun er interiørarkitekt og har representert Venstre i komitéarbeid i teknisk etat i Os kommune.

Valgkomiteen foreslår følgende styre for Ullern Venstre for 2015:

Leder: Margrethe Geelmuyden

Første nestleder: Odd Einar Dørum

Andre nestleder: Tor Torhaug

Styremedlemmer:

Berit Kvæven

Bibi Plahte Vance

Harald Siem

Else Marie Dahl

Varamedlemmer:

Anders Baalsrud

Tor Einar Dørum

Trygve Andreas Woxen

Varamedlemmer har møterett i styret, men har stemmerett bare ved forfall av ordinære styremedlemmer.

12.1.2016

Anders Baalsrud Michael Angstreich Kristin Langaker